KELUARGA

[VIDEO]”Saya Tak Tipu Kak, Berjurai Air Mata Tengok…”-Netizen Menangis Baca Luahan Hati Zarina, Sebak Habis!

Kebahagian dan kasih sayang antara mak, ayah, ibu, adik-beradik, suami isteri, anak-anak pastinya tidak dapat dibeli dengan wang ringgit. Mereka merupakan orang yang menjadi tulang belakang sehingga siapa kita sekarang pada hari ini. Benar lah kata pepatah “money can’t buy happiness“. Pelakon Zarina Zainuddin atau lebih manja dipanggil sebagai bonda merupakan ibu kepada dua orang …

“Nak jalan pun, tak larat dah…” – Jihan Muse kongsi pengalaman pertama bergelar ibu

Ketibaan Syawal pada kali ini mungkin lebih bermakna buat pelawak dan pengacara terkenal, Jihan Muse apabila bakal meraikan Hari Raya Aidilfitri bersama cahaya sulungnya, Ungku Arsalan Haq. Menerusi temubual oleh mStar Online, pengacara Gegar Vaganza itu mengakui kehidupannya berubah selepas kehadiran bayi lelaki yang bakal mencecah usia enam bulan itu. Wanita berusia 35 tahun itu …

Rancak dan menghiburkan, lagu Lavida Raya nyanyian Dato’ Seri Vida kini #trending no1

Usahawan kosmetik terkenal, Dato’ Seri Dr. Hajah Vida amat sinonim dengan pakaian berwarna merah jambu yang sentiasa ‘disinari’ kilauan ‘blink-blink’ dan pakaiannya itu sering menjadi perhatian masyarakat yang hadir di majlis keramaian. Vida atau nama sebenarnya  Hajjah Hasmizah Othman bukan sahaja mempunyai kemahiran dalam memajukan perniagaan kosmetiknya itu, malah beliau juga mempunyai kebolehan dalam bidang nyanyian. Sebelum …

Wajah Anak Jasmin Hamid, Ian Haziq Macquistan ‘Memancing Mata’ Netizen

Pelakon Jasmin Hamid tidak penah menyangka anak bongsunya, Ian Haziq Macquistan cepat ‘memancing mata’ ramai hingga wajah kacaknya itu mulai menjadi viral menerusi media sosial. Bercakap kepada MH, Jasmin berkata, mungkin kerana sebelum ini dia ajak jarang untuk berkongsi wajah anak-anak membuatkan ramai memberikan reaksi sedemikian. Malah, instagram anaknya yang menggunakan akaun @ihmian juga sudah …

Nora tarik balik saman terhadap Fasha

KEMELUT persengketaan antara Nora Danish dan Fasha Sandha menemui noktah selepas kedua-dua pelakon popular itu bersetuju untuk menyelesaikan pertikaian saman fitnah antara mereka secara baik di luar mahkamah. Nora bersetuju untuk menarik balik saman fitnah yang dikemukakan beliau dan syarikatnya terhadap Fasha bagi menuntut ganti rugi berjumlah RM20 juta selepas Fasha mengemukakan permohonan maaf di …

Anak kami bersaudara, lebih baik berdamai! Nora… Fasha mohon maaf

KUALA LUMPUR: Sampai bila nak bergaduh? Itulah persoalan yang dibangkitkan aktres jelita Fasha Sandha berhubung kemelutnya dengan Nora Danish sehinggalah kedua-dua mereka mengambil pendekatan menghapuskan persengketaan. Fasha atau Nur Fasha Sandha Hassan, 34, berkata, demi anak-anak mereka yang bersaudara, adalah tidak molek dia dan Nora terus bermusuhan tanpa mencari titik nokhtahnya. “Ini adalah demi kebaikan anak-anak …

“Takat anak apa la sangat, abah kat opis tidurkan uncle Rahim…” – Jep Sepahtu buat peminat tak kering gusi!

Sejak menimbang cahaya mata sulungnya, pelawak dan penyampai radio Jep Sepahtu sering kali memuat naik gambar anaknya itu di laman media sosial. Dah nama pun pelawak, unsur-unsur jenaka harus diselitkan menerusi kapsyen apabila berkongsi gambar puteri sulungnya iaitu Dariya Inara buat pengikutnya di laman Instagram Terbaru, suami kepada pelakon Sari Yanti itu dengan nada bergurau berkata, …

Gara-gara berkahwin dengan lelaki anak mak, 7 tahun aku merana hidup dengan mentua dari neraka

Akhirnya hari ini, Jumaat, 13 April 2018, selepas 7 tahun berkahwin, saya diceraikan dengan talak tiga dan ini lah hari paling bahagia buat saya. 7 tahun bukan tempoh masa yang sekejap, tapi sebenarnya tak cukup untuk perempuan selemah saya. Sebelum kahwin, suami dan keluarga mertua sangat baik. Ketika bertunang, saya mula nampak sikit-sikit sikap keluarga …

Allahu, kedekutnya para-para suami dengan isteri-isteri mereka, nak potong gaji 2% pun nak berkira ke?

Baru-baru ini, Timbalan Perdana Menteri, Datuk Seri Dr Wan Azizah telah mengumumkan yang beliau akan bertemu dengan Ketua Pegawai Eksekutif KWSP pada minggu depan bagi membincangkan tentang cara terbaik untuk melaksanakan caruman KWSP kepada golongan wanita yang bergelar surimah.   Pertemuan Datuk Seri Wan Azizah yang juga merupakan Menteri Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat itu merupakan …

Abang nak bunga ke? Mak dah tanya, tapi RM100, mak tak mampu bang…’

Tatkala anak muda yang lain tidak berkemampuan untuk melanjutkan pelajaran, ibu bapa anak muda ini dengan yakin dan berani menghantar anak lelaki mereka ini menyambung pengajian di universiti swasta. Biarpun si ibu terpaksa menebalkan muka untuk meminjam, semata-mata untuk anak lelakinya itu. Enggan mengecewakan orang tuanya, si anak nekad belajar bersungguh-sungguh dan akhirnya berjaya menggenggam …